Kenyataan Rasmi : Gesaan Membayar Yuran Pengajian

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته   Segala puji kita panjatkan ke hadrat Ilahi atas nikmat dan peluang yang di berikan kepada kita sehingga hari ini kita masih bernafas dan setia menggalas amanah sebagai seorang mahasiswa sains kesihatan. Tidak lupa selawat dan salam ke atas kekasih hati ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : Penukaran Pengarah baru JPC Cawangan Zagazig 2015

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Segala puji bagi Allah S.W.T kerana masih memberi kita kesempatan waktu untuk sentiasa istiqamah dalam melakukan amal soleh. Berkenaan dengan Pengarah JPC 2015 iaitu saudara Marwan bin Muhammad yang terpaksa pulang ke ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : Pemangkuan AJKT PCZ 2015/2016 Fasa 3

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Alhamdulillah, segala puji bagi Allah S.W.T kerana dengan izinNya kita masih diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ini dan terus diberi kesempatan dalam melaksanakan amal soleh sebanyak mungkin demi merasai kemanisan iman dalam kehidupan di dunia ini. Selawat dan ...

Read More »

Kenapa pentingnya jaga “IKHTILAT” ?

“ Takkan la aku ni lelaki nak duduk bersembang-sembang dengan perempuan tu pun tak boleh? Bukannya aku ada perasaan pun dengan dia, kitorang kan satu kelas, dah kawan lebih 3 tahun dah pon, takkan itu pon ikhtilat..” “ Kitorang nak belajar sama-sama je pun, takkan itu pun dikira ikhtilat?” Dialog ...

Read More »

Kenyataan Rasmi: Pengumuman Tawaquf Farmasi

 ﺑﺴﻢ الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Sehubungan perkara di atas, tarikh tawaquf bagi semua ahli Fakulti Farmasi adalah bermula dari: 30 November 2015 (Isnin) hingga 28 Januari 2016 (Khamis) Selamat menggunakan masa yang terluang dengan sebaiknya. Kami berdoa agar ruang masa yang diberikan ini dapat dimanfaatkan ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : AJKT Kekal PCZ 2016/2017

 ﺑﺴﻢ الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Segala puji bagi Allah dan setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi atas segala nikmat dan kasih sayang yang telah dikurniakan ke atas hamba-hambaNya yang terpilih, tiada yang lebih berharga dari keredhaanNya. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, ...

Read More »

Program FBI Meraikan Ilmu Dan Para Ilmuwan

ZAGAZIG , 22 November 2015 – PERUBATAN Cawangan Zagazig (PCZ) telah melancarkan program Festival Budaya Ilmu (FBI) di bawah pengarahan saudara Mohamad Aisar Bin Ahmad, sebagai satu inisiatif untuk menjayakan usul Mesyuarat Tahunan Cawangan (MTC) 2014/2015 iaitu “Menyuburkan budaya ilmu dalam komuniti Zagazig berteraskan al-Quran dan as-Sunnah.” Program ini yang ...

Read More »