Home > Terkini (page 7)

Terkini

Israk Mikraj Ibrah Sepanjang Hayat

“Seekor semut berada di dalam poket tuannya yang kini berada di Malaysia. Tuannya itu kemudian menaiki kapal terbang ke Mesir dan pulang semula pada hari yang sama seusai tugasannya di sana. Setelah pulang,  semut itu bercerita kepada kawan-kawannya bahawa dia telah ke Mesir semalam  dan alhamdulillah telah selamat sampai di ...

Read More »

ZAFAM ’16: Mencungkil Bakat Ahli Yang Terpendam

ZAGAZIG, 9 APRIL 2016 – Program yang dinanti-nantikan mahasiswa-mahasiswi Zagazig telah berjaya dilangsungkan selama tiga hari bermula dari 7 hingga 9 April. ‘Zagazig Family Day 2016’ (ZAFAM ’16) telah diadakan di beberapa tempat sekitar Zagazig antaranya di Zagazig Malaysian Students Hall’ (ZMSH) sendiri, dan juga Stadium Sharkiyah. Pengarah program ini ...

Read More »

Kenyataan Rasmi: Penetapan Portfolio AJKT PCZ dan Penasihat Sesi 2016/2017

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Alhamdulillah, segala puji ke hadrat ilahi dengan limpah rahmatNya dan kurniaNya dapat pada hari ini kita menikmati segala kenikmatan yang tidak terhitung bilangannya. Selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, insan mulia yang telah membawa manusia mengenal Ilahi ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : Gesaan Membayar Yuran Pengajian

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته   Segala puji kita panjatkan ke hadrat Ilahi atas nikmat dan peluang yang di berikan kepada kita sehingga hari ini kita masih bernafas dan setia menggalas amanah sebagai seorang mahasiswa sains kesihatan. Tidak lupa selawat dan salam ke atas kekasih hati ...

Read More »

Kenapa pentingnya jaga “IKHTILAT” ?

“ Takkan la aku ni lelaki nak duduk bersembang-sembang dengan perempuan tu pun tak boleh? Bukannya aku ada perasaan pun dengan dia, kitorang kan satu kelas, dah kawan lebih 3 tahun dah pon, takkan itu pon ikhtilat..” “ Kitorang nak belajar sama-sama je pun, takkan itu pun dikira ikhtilat?” Dialog ...

Read More »

Kenyataan Rasmi: Pengumuman Tawaquf Farmasi

 ﺑﺴﻢ الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Sehubungan perkara di atas, tarikh tawaquf bagi semua ahli Fakulti Farmasi adalah bermula dari: 30 November 2015 (Isnin) hingga 28 Januari 2016 (Khamis) Selamat menggunakan masa yang terluang dengan sebaiknya. Kami berdoa agar ruang masa yang diberikan ini dapat dimanfaatkan ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : AJKT Kekal PCZ 2016/2017

 ﺑﺴﻢ الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Segala puji bagi Allah dan setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi atas segala nikmat dan kasih sayang yang telah dikurniakan ke atas hamba-hambaNya yang terpilih, tiada yang lebih berharga dari keredhaanNya. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, ...

Read More »

Program FBI Meraikan Ilmu Dan Para Ilmuwan

ZAGAZIG , 22 November 2015 – PERUBATAN Cawangan Zagazig (PCZ) telah melancarkan program Festival Budaya Ilmu (FBI) di bawah pengarahan saudara Mohamad Aisar Bin Ahmad, sebagai satu inisiatif untuk menjayakan usul Mesyuarat Tahunan Cawangan (MTC) 2014/2015 iaitu “Menyuburkan budaya ilmu dalam komuniti Zagazig berteraskan al-Quran dan as-Sunnah.” Program ini yang ...

Read More »