Home > Menu > Karya (page 10)

Karya

Bersediakah??

RE-START

Tik-tok tik-tok!  Sedar tak sedar cuti kita hampir sampai ke penghujungnya. Kuliah pun dah nak mula. Ada berapa hari lagi ya sahabat-sahabat?  Tahu bukan berapa haribulan kuliah akan buka? Sudah berada di Zagazig? Kalau ya, Alhamdulillah , tahniah! Kalau masih berada di Malaysia, ayuh segerakan kepulangan anda. Tetapi,  berada di ...

Read More »

Dur Thani : Kejayaan Yang Tertunda

kejayaan1

Bismillahirrahmaanirraahim.. Alhamdulillah, puji-pujian hanyasanya kepada Allah, selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Sahabat-sahabat sekalian, realiti kehidupan, diumpamakan seperti sebuah roda. Kadang-kadang kita di atas, kadang-kadang kita di bawah. Namun,tidak kira di atas atau di bawah, untuk terus maju, ia bergantung kepada kita bagaimana mendepaninya. Sepertimana yang ...

Read More »

Juadah Ukhuwah Aidilfitri

koktel

Wah, meriahnya Syawal kali ni! Orang jauh, orang dekat, semuanya saling berkunjungan dan berziarah. Tapi, dah tak ada idea nak hidang apa untuk tetamu-tetamu. Macam mana ya? Unit Perumahan PCZ 2011/12 sekali lagi membawakan kepada anda resipi-resipi menarik untuk dicuba. Jadikanlah Eidulfitri sebagai wasilah untuk mempereratkan hubungan silaturrahim sesama kita. ‘Sedetik ...

Read More »

Resepi Riang Ria Raya

xx

“Alamak! Tinggal beberapa hari lagi je nak raya. Sibuk sangat mengejar hari-hari terakhir Ramadhan ni. Agak-agak, sempat lagi ke nak buat kuih raya?” Anda mengalami situasi di atas? Jangan risau kerana kami akan berkongsi beberapa resipi yang mudah dan sesuai dihidangkan di Aidilfitri. Jangan tunggu lagi. Cubalah hari ini!! (i) Biskut ...

Read More »

5 Minit Bersama Angkasawan Negara dan Dr. Jamnul Azhar

iftarMAPIM

  Baru sehari sekembalinya pasukan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) daripada misi kemanusiaan di Gaza namun tidak sedikit pun kelihatan sebarang tanda keletihan di raut wajah para delegasi, malah tetap mampu memberikan air muka yang ceria dan mesra. Selepas memberikan ceramah motivasi di Rumah Negeri Perak A dan sesi ...

Read More »

[Simposium] Teks Ucapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

simposium_tokguru

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh قال الله تعالي : وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآَنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا (82) yang bermaksud : Dan Kami turunkan dengan beransur-ansur dari Al-Quran Aya-ayat Suci yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman kepadanya; dan (sebaliknya) Al-Quran tidak menambahkan orang-orang yang ...

Read More »

Summer Fruits Platter

DSC_0255

Assalamualaikum buat kesemua warga PERUBATAN Cawangan Zagazig. Semoga Ramadhan kali ini membawa seribu satu pengislahan kepada diri kita. Ingin memaknakan lagi Ramadhan yang berbaki??? Unit Perumahan PCZ 2011/12 membawakan kepada anda beberapa resipi pemanis mulut yang amat menyelerakan dan sesuai dihidang ketika waktu berbuka puasa. Mudah saja. Jadi, selamat mencuba ...

Read More »

Cerpen: Dia Hero

297802692_74d50a37df

Suasana sunyi malam itu dipecahkan dengan dua suara itu. Salju merintik- rintik tidak mampu meredakan wap kemarahan Saleha. Bingit suara Saleha menembak tajam sosok abang kandungnya. Syahir hanya tunduk bisu. Memilih untuk menolak balah dengan adiknya. Tuan Kedai Roberth hanya  menoleh dari jauh, tatkala terkesima memandang si gadis itu bermerah ...

Read More »

Makan Malam Bersama Musyrif

iftar

  Ayu: Nini, awak berbuka di mana hari ini? Nini: Ehm, tak tahu lagi. Mungkin saya masak di rumah sahaja. Kenapa? Ayu: Tak ada apa-apa. Ingatnya nak ajak awak berbuka sekali. Nini: Oo.. Iya ke? Awak nak masak ke? Boleh aja. Best ni. Ayu: Erk, tak lah. Saya teringin nak ...

Read More »

Bagaimana Kita Memandang Ramadhan?

selamat-menyambut-ramadhan2

Semua tanda kelahiran sudah nampak. Si ibu berkerut meneran nafas demi nafas, si bapa pula cemas menahan gelisah, doktor dan pembantu berusaha sehingga berpeluh basah. Semua sedang berusaha dan bersedia untuk menyambut kelahiran seorang anak. Tinggal beberapa detik sahaja lagi. Anak itu akan lahir bila-bila masa sahaja. Kelahiran yang ditunggu-tunggu. ...

Read More »