Home > Majlis Tertinggi > Majlis Pengerusi (page 3)

Majlis Pengerusi

Kenapa pentingnya jaga “IKHTILAT” ?

ikhtilat

“ Takkan la aku ni lelaki nak duduk bersembang-sembang dengan perempuan tu pun tak boleh? Bukannya aku ada perasaan pun dengan dia, kitorang kan satu kelas, dah kawan lebih 3 tahun dah pon, takkan itu pon ikhtilat..” “ Kitorang nak belajar sama-sama je pun, takkan itu pun dikira ikhtilat?” Dialog ...

Read More »

Kenyataan Rasmi: Pengumuman Tawaquf Farmasi

logo baru

 ﺑﺴﻢ الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Sehubungan perkara di atas, tarikh tawaquf bagi semua ahli Fakulti Farmasi adalah bermula dari: 30 November 2015 (Isnin) hingga 28 Januari 2016 (Khamis) Selamat menggunakan masa yang terluang dengan sebaiknya. Kami berdoa agar ruang masa yang diberikan ini dapat dimanfaatkan ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : AJKT Kekal PCZ 2016/2017

logo baru

 ﺑﺴﻢ الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Segala puji bagi Allah dan setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi atas segala nikmat dan kasih sayang yang telah dikurniakan ke atas hamba-hambaNya yang terpilih, tiada yang lebih berharga dari keredhaanNya. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, ...

Read More »

Papa, Adik Janji

1

Sebuah coretan kisah berkisar tentang seorang gadis remaja yang tidak menitikberatkan perihal aurat. Namun hidayah Allah menyapa dan membimbing gadis ini ke arah menjadi muslimah yang lebih baik. Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : Pemangkuan AJKT PCZ 2015/2016 Fasa 2

logo baru

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Alhamdulillah,segala puji bagi Allah S.W.T kerana dengan izinNya kita masih diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ini dan terus diberi kesempatan dalam melaksanakan amal soleh sebanyak mungkin demi merasai kemanisan iman dalam kehidupan di dunia ini. Selawat dan salam ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : Tarikh Tawaquf Ahli Tahun 5 Perubatan

logo baru

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Sehubungan dengan perkara di atas, sukacita dimaklumkan bahawa tarikh tawaquf ahli Tahun 5 Perubatan bermula pada: 19 OGOS 2015 (Rabu) sehingga 11 NOVEMBER 2015 (Rabu). Sepanjang tempoh tawaquf ini, ahli yang terlibat akan direhatkan daripada gerak kerja PCZ secara langsung. Semoga ...

Read More »

Kenyataan Rasmi : Pemangkuan AJKT PCZ 2015/2016

logo baru

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ramadan Kareem. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah S.W.T kerana dengan izinNya kita masih diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ini dan terus diberi kesempatan dalam melaksanakan amal soleh sebanyak mungkin demi merasai kemanisan iman dalam kehidupan di dunia ini. ...

Read More »